Stand Up Paddle

SUP - Stand Up Paddle

SUP - er en nyopstartet afdeling under Solbjerg Søsport, hvor du som medlem selv kan være med til at skabe indhold og aktiviteter for afdelingen

Som medlem af Søsportens SUP-afdeling og inden selvstændig brug af klubudstyr (SUP inkl. finne og leash, paddle og svømmevest), eller ved brug af eget udstyr i klub-regi skal du deltage på kursusforløb med en at vores uddannede instruktører

Vores kursusforløb indeholder:

● Introduktion med øvelser bestående af:

○ Komme op på SUP board og prone paddle (ligge på maven og padle medhænderne)

○ Padle siddende på knæ på SUP board

○ Padle stående på SUP board

○ Korrekt Stand Up Paddle

○ Dreje boardet ved to teknikker

○ Falde sikkert i vandet (to teknikker) og komme op på SUP board igen

○ Svømme 200 m i søen med udstyr

○ Kendskab til og forståelse for klubregler

● Fællestur(e), hvor kursistens viser færdigheder inden for ovenstående øvelser

● Frigivelsesprøve, hvor instruktøren vurderer, at kursistens viser ovenstående færdigheder på tilfredsstillende niveau

Forudsætning/krav inden deltagelse på SUP-kursusforløb:
● du kan svømme 400 i svømmehal uden pauser og uden tidskrav
● du er fortrolig med at få hele kroppen under vand i Solbjerg Sø
● du medbringer egen våddragt egnet til årstidens brug
● du medbringer evt. egne neopren sko/sokker
● du medbringer evt. egne handsker
● du er indstillet på at deltage som aktivt klubmedlem i Solbjerg Søsport

*** Sæsonstart - juni 2024 ***

Tilmelding og Kontingent:  se Holdtilmelding

Kontakt: Ulla Timmermann, tlf. 29683707 - ullatimmermann@gmail.com

Instruktør-team: Bente, Marianne, Martin og Ulla

Læs mere: Regler, Udstyr og 10 Gode råd

Datoer for/tilmelding til introduktionshold mv: se disse i MemberLink  - datoer/tilmelding for Introduktionshold og Fællestur findes under Aktivitetskalender  eller du kan kontakte Ulla Timmermann.

Når du er tilmeldt SUP-afdelingen sørger vi for, at du bliver oprettet til MemberLink/Rokort.
(kontakt Ulla Timmermann, sms: 29683707, såfremt du ikke modtager en mail om adgang til MemberLink indenfor få dage)

Som medlem af SUP-afdelingen  får du:

Hvis du som privat person vil sætte ud fra Solbjerg Søsports bro med dit eget board, er du velkommen til det uden at være medlem.

Men som det gælder for alle andre, der færdes ved Søsporten, så viser du også hensyn overfor Søsportens aktive medlemmer, der dyrker deres sport og du giver gerne en hånd med og holder området pænt, rent og rydeligt.

Frivillige ildsjæle søges

Solbjerg Søsport er medlem af Surf & SUP Danmark som bl.a. tilbyder uddannelse og deltagelse i arrangementer og events for foreningens medlemmer til rabat-pris (kontakt Ulla Timmermann for rabat-koder)

Bemærk - det er ikke muligt at opbevare private SUP-boards i Søsporten.